dinsdag 24 februari 2009

Correspondenten

In September heb ik een reeks schetsen gepost. 
Ontwerpen voor de Groene Amsterdammer. Die is onlangs
doeltreffend aangepast (gerestyled is wat overdreven).

Mij werd gevraagd pictogram-achtige vignetten te bedenken,
ter aanduiding van diverse korte artikelen. Teksten van 
correspondenten vanuit hun standplaats, ergens in de wereld.

Van alle voorstellen is de meest éénvoudige gekozen, zie hierboven.
Elke week kan je actuele zaken uit diverse landen herkennen aan het
bijbehorende vlaggetje. Het is heel functioneel.

Ook de Groene-website is aangepakt. Voor de site maakte ik enkele
pictogrammen die je naar blogs van medewerkers wijzen.
De bloggers hebben deze beeldmerken ook weer gebruikt, hier en hier.

De gekozen pictogrammen zijn het residu van veel meer.......

Het leukste was de blog van Joost de Vries.
Het mannetje dat hij als symbool heeft gekozen bestond al: hier.
Hij bedacht er de naam 'Escapist' bij. Ik citeer hem: "Dat mannetje
is geweldig. Dat was mijn voornaamste reden om een blog te beginnen".

Fijn compliment.

1 opmerking:

Erik Kriek zei

Mooi poppetje die Escapist. Doet me dan wel weer denken aan de fictive superheld 'The Escapist' uit de roman "Kavalier & Clay" van Michael Chabon. Is het daarop geïnspireerd?