dinsdag 3 maart 2009

Mordillo

Terwijl ik gisteren de bijgaande tekening maakte ( die trouwens
vandaag in de NEXT staat) moest ik aan Mordillo denken.
Als ik vroeger bij de tandarts in de stoel zat kon ik langs de lamp
naar het plafond kijken en dan hing daar een poster van de
argentijnse tekenaar Guillermo Mordillo.
Een 'grap', met heel veel detail. Precies weet ik het niet meer,
een bovenaanzicht van een zwembad, of een ski gebied, waar 
vanalles gebeurt. Terwijl de tandarts zich op je uitleeft is er
tenminste afleiding.
Hartstikke leuk, Mordillo. 

De tekening voor de NEXT (klik voor groter formaat) staat 
bij een artikel over energie besparing.
Dat je niets bespaart als je een zuinig televisie toestel koopt, dat
een enorm groot beeldscherm heeft. 
"Tien jaar lang dezelfde telefoon gebruiken richt aanzienlijk minder
  schade aan dan elke drie jaar een nieuw ecotech mobieltje 
  aanschaffen", schrijft Kris de Decker.
Kris de Decker is trouwens oprichter van het online magazine 

1 opmerking:

Anoniem zei

Verdorie, al minstens twintig jaar niet meer aan Mordillo gedacht, maar bij mijn tandarts hing-ie in de wachtkamer. Eindeloos naar zitten staren, hahaha!