dinsdag 17 maart 2009

Uit de oude doos #5

Weer een 'Uit de oude doos'. Het is druk, dus binnenkort nieuw
materiaal.
Hier een illustratie uit  november 2002. Bij een artikel over onderzoek
naar functionaliteit van medicijnen (NRC, Wetenschap & Onderwijs).
Al grasduinend, door oude back up cd's, kwam ik hem tegen....
Wat strakker dan ik het nu zou doen, maar dat geeft het geheel 
het 'Cassandre' gevoel.

Aan ontwerpen van hem zal ik wel gedacht hebben, terwijl ik 
de illustratie maakte.

Cassandre de beroemdste affiche en letter ontwerper van de 
negentiende eeuw.



2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi. er bestaat een site, speciaal voor/ over Cassandre.
Volgens mij half gerund door zijn kleinzoon.
http://www.cassandre.fr/index14VFLCM.html
Groet, Giuseppe

Erik Kriek zei

Mooie illo zeg! Doet me ook wel aan Max Kismann denken.