woensdag 14 januari 2009

Identiteiten



Deze maand staat een tekening van mij in Quest,
populair wetenschappelijk tijdschrift. 
Het gaat over verschillen tussen Nederlanders in de 
verschillende provincies. Allerlei weetjes over of de
bekende vooroordelen kloppen over gierigheid, of juist
heel bourgondisch gedrag, waar de lucht het schoonst is,
welke verschillen tussen provincie en stad.

Als opener vroeg men mij om een wat algemener beeld
over Nederlanders.

Hierboven staan de drie fases van ontstaan.
De schets (om de redactie van mijn idee te overtuigen),
het verder uitwerken (ik heb erg mijn best gedaan op Beatrix),
en het eindresultaat.

In het blad staan nog vijf illustraties van mij bij dit artikel,
en die gaan meer over de eerder genoemde kenmerken van
de diverse Nederlanders.

Koop de Quest!

Geen opmerkingen: