woensdag 16 juli 2008

Sexy getallen


Ik moet het even kwijt. Vandaag is het 'administratiedag'. 
Het moet gebeuren, het hoort erbij. Ik heb er vandaag zelfs tijd voor.
Facturen schrijven, BTW aangifte 2e kwartaal 2008 in orde maken,
een flink stuk op gang met de aangifte inkomstenbelasting 2007, 
rekeningen betalen. 
Ik weet: het hoort erbij, maar heb toch een paar uur om de hete 
brij heen gedraaid. Beetje opruimen, uitgebreid ontbijten, mail lezen. 
Ik moet me ervan weerhouden om mijn gereedschapskist te gaan 
uitmesten of de vakantie foto's in te plakken. 
Ik zie overal stapeltjes rommel om me heen liggen, zal ik die 's 
uitgebreid gaan opruimen? De katten borstelen?
Nee, onzin. Aan de slag nu (dit bericht op de blog posten is ook een excuus).
Vanavond, na gedane arbeid, zal ik een tevreden gevoel hebben. 
Dat is dan het voordeel van 'ervaring'. Ik weet ondertussen: 
'het is even doorbijten', 'maar dan heb je ook een welverdiend, 
voldaan gevoel'.
Getver.

Geen opmerkingen: