woensdag 28 mei 2008

Wilhelminahuiskamerfestival #2



Helaas. Eerste poging viel niet in goede aarde.
Terwijl ik aan de eerder genoemde affiche voor het Wilhelminahuiskamerfestival werkte,
had ik er al niet helemaal een lekker gevoel bij.
'Mooi getekend hoor', was de eerste reactie van D. 
Hij is degene waarmee ik o.a. voor dit festival aan de vormgeving werk. 
'Mooi getekend' vind ik net zoiets als mensen zeggen als reactie, 
op een kunstwerk, 'mooie lijst hoor'...... 

Het is geen tekenwedstrijd.

Het beeld is een beetje ééndimensionaal, er zit geen dubbele bodem in. 
Je ziet een leuke jongen op een gitaar spelen. Meer niet. Hooguit de sfeer. 
Die is trouwens wel goed gelukt.

De eerdere affiches hadden die dubbele bodem wél.

Bovendien vond D. dat dit beeld dan bij ieder festival zou passen. 
Ieder festival met muziek.
Er was zelfs nog een andere D., die vond de typografie, onderaan de affiche een beetje kleurloos. Die miste het typische straatnaambordje (Wilhelmina, Oud West).
Dat heb ik er weer in teruggebracht, en ook meer kleur. Nu trekt de tekst 'Wilhelminahuiskamerfestival' lekker de aandacht.
Zie hierboven. De schets en de poster. Klik voor vergroting.

Geen opmerkingen: